Kjersti Ormås

Kjersti Ormås (f. 1952) debuterte som forfatter høsten 2016 med boken Mitt hus i Afrika, en roman basert på en sann historie fra Sør-Afrika. Boken er under oversettelse til engelsk.

Hun har bakgrunn fra Drammen Kommunale musikkskole som musikklærer, har vært mer enn 20 år som frivillig i Ammehjelpen og representerte i sin tid som styremedlem her Ammehjelpen i inn og utland. I denne perioden var hun hjemmeværende med sine fire barn. Etter endt sykepleierutdanning jobbet hun med for tidlig – og syke nyfødte ved Buskerud Sentralsykehus til hun i 2002 etablerte seg som akupunktør og egen klinikk i Nittedal. Denne praksisen ble solgt i 2015, da hun satt i sin skrive-hule og konsentrerte seg om sitt forfatterskap. Sommeren 2017 etablerte hun Brygga akupunktur i Sande i Vestfold. Hun har spesial-kompetanse innen helse og ernæring og er en mye brukt foredrags – kurs holder i dette temaet.

Hennes formelle utdanning består av Musikkpedagog, Barratt Dues Musikkinstitutt (1973), Offentlig godkjent Sykepleier, Drammen Sykepleierhøyskole (1989), Spesialutdanning Intensivsykepleier, Buskerud Sentralsykehus (1995) og
Akupunktør, Norsk Akupunkturhøyskole (2002)

SE «MITT HUS I AFRIKA» SIN EGEN FACEBOOKSIDE

OMTALER AV BØKENE / FORFATTEREN I MEDIA